måndag 3 september 2012

Så var det september

Hjälp alltså vad tiden går! Snart blir det ju vår och slut på mammaledigheten...

I morse åkte Tobbi iväg med gulan. Och själv är man hemma med Tilde. Fortfarande är jag förkyld. Känns lite jobbigt, men vet ju att om det blir för tungt så kan jag låna Daniels sovrum ett tag. Så det är ju skönt.

Den här veckan ska jag bara fokusera mot söndagen. Tilde blir nämligen döpt då. Dopet hålls kl. 12 i Esse kyrka och alla intresserade är välkomna dit! Har sedan kaffe åt de närmaste bara, och tur är ju det för nu då jag blivit förkyld så skulle jag nog inte orka med de förberedelser som skulle krävas för en riktig brakfest. 
Men fortfarande krävs det ju en del av mig. Huset ska städas (damm ska torkas! Vi har nog byggdamm som flyger runt ännu här och det lägger sig rätt tjock rätt snabbt), kakor ska bakas, förnödenheter inhandlas, dopet planeras och kläder väljas. Så idag tänker jag göra... inget av dem. Jag är ju förkyld för sjutton! Att ta hand om Tilde och förkylningen räcker nog gott och väl som dagsaktivitet. Möjligen ska jag test-baka en kaka, så jag inte bränner de andra två sedan senare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar