torsdag 6 september 2012

Veckan tar slut

Nu börjar det nog kännas lite stressigt. I måndags var jag så grymt förkyld att det enda jag presterade var ett lätt kaos och ett smakprov på söndagens tårta.
På tisdagen blev det sen att vila upp sig så resten av veckan skulle fungera och göra en to-do-list inför helgen. Satt i telefon rätt mycket också.
I onsdags blev det en vända via stan, köpte in ingredienser och ett par skor, valde kläder och tog oss tillbaka till Bäckby.
Idag har jag gjort ett varv via Esse, beställt blommor och plockat upp post och lite annat. Sen har mamma och pappa varit här, dammsugit övervåningen medan jag har försökt börja plocka upp lite här. Nu har Tobbi också kommit hem och tur är det för annars skulle jag nog inte ha en chans med att få allt klart i tid.
Så imorgon blir det att göra tårtorna, plocka upp det sista, torka damm och dammsuga. Sedan på lördag blir det att göra det som inte har gjorts på listan tidigare och på söndag blir det att duka fram alltsammans.

Vi får bara hålla tummarna för att Tilde inte blir förkyld. Har som sagt varit förkyld en vecka jag redan (även om det bröt ut riktigt ordentligt först på söndag) och nu börjar det märkas på lilltjejen också. Hon har ingen feber, men hostar lite nu som då. Men hon sover bra och äter ordentligt så månne det inte reder upp sig rätt snabbt.

1 kommentar:

  1. vi håller tummar å tår att Tilde klarar sig undan fökylningen! :)

    SvaraRadera