fredag 14 juni 2013

Träningsmål

Jag har sällan förstått den här träningshysterin som pågår just nu. Nästan alla mina kompisar och bekanta skriver på sina sidor om det ena träningspasset efter det andra och sen sitter jag här och gör inte ett piss. Är det jag som är lat eller vad är det?
Visst har jag försökt träna, men helt ärligt så den enda träning jag sett fram emot och som jag har njutit av var Taekwondo. Och något sådant finns inte här ens lite i närheten (o om någon påstår att Karate eller Judo är ens i närheten så kan jag meddela att det är det inte alls). Ja, så efter Taekwondon så har jag inte hittat något att hålla mig i trim med.
Sen kom den gravida magen och jag fick inte kampsporta om jag så skulle ha velat. Så kom Tilde och jag ville inte längre träna utanför hemmet för då var jag ju tvungen att lämna bort henne några timmar (det där är en sådan där mamma grej jag inte trodde på innan det faktiskt hände mig).
Men nu känner jag lite att ska det ske något så ska det ske nu. Har ju märkt att armarna får sitt träningspass redan med Tilde som tyngd och kondisen är nu inte helt i botten i alla fall. Vi har ju försökt cykla lite och även om jag känner mig helt utan benstyrka så bränner det på ett bra sätt. Det enda jag egentligen är riktigt missnöjd med (för generellt är jag nöjd med mitt utseende, så det är nog främst för välmåendet jag alls skulle träna) är att mammmamagen hänger över byxkanten. Usch. Det gjorde den inte innan Tilde kom. Och verkligen inte på det här sättet. Så mitt mål är att få in den några centimetrar. Gjorde ett abs pass idag och konstaterade sen snabbt att mitt första delmål ska bli att klara plankan i en minut utan pauser. Det var första gången jag gjorde den nu och det tog tre omgångar innan jag hade fyllt kvoten. Så det ska det i alla fall bli ändring på. 
Ja, det var väl mina tankar om träning för idag. Nu ska jag leta upp det där måttbandet så jag kan få ett centimetermål för magen också.

2 kommentarer:

  1. Jag stör mig mest på folk som skriver om alla sina träningspass på facebook ;P Sådär "Titta vad JAG tränar!" Men samtidigt vet jag ju att jag nog gärna nämner i bloggen ifall jag råkat göra pilates, så jag är väl lika fjantig själv...
    Mitt träningsmål för sommaren är att jag ska kunna göra en armhävning ;P Jag har aldrig haft armmuskler, och jag gör det aldrig på rätt sätt, så det vill jag lära mig!

    SvaraRadera
  2. Men då igen. Om man inte får skriva om saker man gjort, vad ska man då skriva om? :P
    Och träningsuppdateringar kan ju vara lika störande för en person som småbarns-, skola-, krabbis- eller whateveruppdateringar kan vara för andra. Så även om jag hålelr med dig så vet jag ju att det ju nog bara är mitt eget fel att jag stör mig på dem ;)

    SvaraRadera