lördag 9 augusti 2014

Fynda egna kläder

Jag handlar gärna på loppis, speciellt till barnen. Kläderna på Barnloppis är ofta i bra skick och självfallet rena och hela. Men att köpa till mig själv på loppis är svårare. För det första tar det sådan tid att ens hitta något i rätt storlek. Och sällan vill man sedan ha det man hittar. Det ser trött och slitet ut, eller är helt enkelt inte ens egen stil. 

Men i tisdags var jag på loppisrace i ytteresse och då ändrade jag åsikt om loppiskläder. Jag hittade massor! Jag tror att det beror på att när loppiset kommer så nära en så då tar många chansen och deltar. Många som annars inte lägger kläder på loppis. Och kanske man lägger lite nyare kläder än vad man annars skulle ha gjort? Så kändes det i alla fall. Många plagg stod det "nya" eller "använt en/få gånger" på. Och de såg verkligen nya ut. Sen hade jag också tur, för de vi besökte så råkade vara i samma klädstorlek som jag själv och det gjorde ju självklart att jag hittade mycket av min storlek också. Så, vad hittade jag då sist och slutligen?
(Ursäkta att bilderna blev suddiga. Såg det först senare)


Kompletterade Tildes klädskåp med nya t-shirts (o lite annat när hon kommit upp sig en storlek)

Hittade inte lika mycket åt Tony. Han ärver rätt mycket av Tilde redan... Dessutom var jag inte på jakt efter kläder åt honom den här gången, utan just åt mig själv. 


Vinterskor! Som nya!


Och en hel hög med kläder åt mig själv! Mest i grått dock... Har shoppingförbud på gråskalan nu. 
Efter att ha räknat ut vad jag betalat för kläderna så blev det ca 1,30€/plagg. Känns bra. Och sedan 5€ för skorna. Loppis då det är som bäst!


Hittade också ett babyskydd till Tildes docka. Nu bär hon omkring på den hela tiden. Jag drömmer om att byta tyget i den, det är rätt sjabbigt. Kanske det finns tid för det i höst. 


I lite omvänd ordning så har vi nu efter loppiset tömt vår walk in closet på kläder vi inte längre vill ha/inte går i. Ikeakassarna är det vi vill försöka sälja på loppis och plastpåsarna ska helt enkelt slängas. Tänk vad mycket skräp man kan samla på! Tur att det i loppisvärlden verkligen stämmer att en mans skräp är en annan mans skatt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar