söndag 9 december 2012

Allena Andra Advent

Sitter hemma vid matsalsbordet. Lilltjejen liger i soffan och sover och TVn pratar i bakgrunden. Tobbi tog lastbilen söderut under natten så nu är det bara vi två igen. Lite jobbigt känns det då han ändå varit hemma en hel vecka, vi är ju vana att ha honom hos oss igen och så åker han. Dessutom har jag lyckats dra på mig en förkylning, och vem vill ta hand om hem och barn när man är snuvig?
Men även om jag borde känna mig rätt deppad (det finns verkligen material för det) så känns det riktigt skönt. Jag accepterade redan igår att idag kommer jag inte kräva något av mig själv. Jag vilar då jag har en chans att vila och gör något vettigt om jag har lust. Dessutom är vädret så vacker där ute med dalande snöflingor. Vi tar idag som idag och försöker med imorgon, imorgon.
Stockholm på årsdagen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar