onsdag 1 maj 2013

Ett sådandärt litet födelsedagstips

Rabarber är ju också en nyttoväxt
Tror det var förra veckan som Blomqvists och Sunds kataloger kom i postlådan. Och med dem i åtanke så ska jag lite tipsa om vad jag vill ha till födelsedagen. Ja, jag vet att jag fyller om först 1½ månad. Men i alla fall.
Det jag önskar mig till födelsedagen är buskar och träd till trädgården. För tillfället så existerar inget man skulle kunna kalla trädgård hemma hos oss (det existerar ju inte ens en gräsmatta än) och så småningom så skulle jag önska att det gjorde det. Så känner någon att de vill ge mig något fint så får ni gärna ge mig en nyttoväxt. Vad det är för sort eller om jag skulle råka få två av samma har nog ingen skillnad. Men varken Tobbi eller jag tål äpplen, så köp nu snälla inte ett äppelträd.
Ett fläderträd/buske skulle vara fint

Känns inte som att det är så stor grej att fylla år nå mer. Men "jämna" 25 låter väl ändå rätt märkvärdigt. Troligen kommer jag ju inte få något eget kalas utan firar mej under Tildes 1-års kalas. Jag har alltid haft min födelsedag en bit från andras i mitt släkt så jag har i 24 år fått ha min födelsedag för mig själv. Men nu när jag blir tvungen att framöver dela den med mitt barn så skulle en nyttoväxt vara en fin tröst.
Haha! Nej men skämt och sido. Sommarens projekt är garaget och trädgården och det skulle vara fint att få träd och buskar att lägga i trädgården. Så därför önskar jag mig det av er den här gången.
Aronia är nog en favorit bland buskarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar