måndag 13 juni 2011

En snorig statusuppdatering

Sitter här och skriver mellan nysningarna. Jag klarade mig hela våren men nu är jag då till slut förkyld. Näsan rinner och jag nyser hela tiden. Huvudet är tungt och hänger inte riktigt med. Vet inte om jag längre har någon stegring men hade i alla fall igår. Har tagit ledigt från jobbet en dag för att vila upp mej. Det är nog lika bra det med tanke på den sömnskuld jag hade kvar.
Klockan väckte mej kvart före 8 i morse. Hade ställt den fel! Var redan sen till jobbet men konstaterade att det är lika bra att vara hemma och vila. Så kl 9 fick jag fixat till mej ett sjukintyg och sjukanmält mej till jobbet. Gick tillbaks i säng och sov mellan 10 och 12. Behövdes nog.
Har nog tänkt att jag ska vila idag och inget annat. Har dock ett undantag och det är klädtvättningen. Har redan i andra maskinen för idag (fler blir det) och satte just igång en maskin med disk. Det får bli mitt arbete för idag.

Fick en glad överraskning från posten när jag steg upp. Mitt paket från discshop hade kommit! Inne låg Sandybells DVD box! Sitter här nu och har svårt att bestämma mej för ifall jag ska börja se den eller inte. Har nämligen aldrig sett det första avsnittet och det känns lite som att jag skulle vilja dela det ögonblicket med någon. Vi får se om jag lyckas hålla mej.
Den här VHS:en borde vi ha liggandes hemma någonstans. Var nog en av mina favoriter som liten!

Sitter förresten för tillfället och läser genom mina W.I.T.C.H pockets. Har äntligen hittat fortsättningen så nu ska här uppdateras om vad som har hänt med tjejerna. Haha! Ja, jag har nog kanske inte den mognaste sysselsättningen just nu, men den är i alla fall ytterst underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar