torsdag 2 juni 2011

Helatorstai

Sitter hemma i lägenheten och slösurfar. Så skönt att inte ha något planerat på hela dagen!
Steg upp för sådär en och en halv timme sedan. Har satt i en maskin och städat upp inför kvällens gäster. Så på dagordningen står det "tvättmaskiner" och "egen tid". (Okej, så lite planer för dagen då kanske)
Jag börjar vara hemmastadd på jobbet nu. Känns riktigt bra att komma in i rutinerna, men på samma gång lite stressigt eftersom jag har fått mer ansvar när det kommer till deadlines.
Annars så har jag mest förberett mig inför helgens lajv, hållit Enjo demon och försökt få ordning bland och undanstökat diverse pappersarbeten. Så det känns faktiskt nu som att jag äntligen skulle börja ha tid för mej själv, oss och fritid. Skönt.

En sak jag måste tillägga är att jag är SÅ tacksam för symaskinen jag fick av mamma och pappa för några jular sedan! Den används regelbundet och jag skulle nog inte klara mej utan den. Den fungerar bra, även om det gått av några nålar under alla de sömnadstimmar den fått utstå. Vi samspelar bra tillsammans och jag har säkerligen sytt ett tiotal plagg på den fram till dags datum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar