fredag 24 juni 2011

Regniga arbetande midsommar

Tänkte jag skulle snabbt sätta in ett inlägg från jobbet innan jag börjar arbeta på riktigt.
Det regnar något fruktansvärt i Terjärv. Jag hoppas att det vädret är påväg bort från Pedersöre och inte emot.
Sen märks det ju att det är ledig dag för de flesta idag. På mina 45 km till jobbet såg jag fem bilar och en lastbil, varav tre bilar var alla i Åsbackskorsningen (vid Kållbyvägen). Så det vara ganska många kilometrar ensam på vägen.
Vad gör då jag på jobbet en sådanhär dag? Janå, ska jag vara ärlig så skulle det ha varit 30 plusgrader och sol ute skulle jag kanske ha övervägt mitt val, men när nu vädret är såhär så gick det bra att stiga upp idag. Tobbi jobbar också idag, det är helt ärligt en av orsakerna. Men den största orsaken är nog att jag kommer ta en veckas obetald semester i augusti och om vädret nu ändå är såhär dåligt idag och ingen är hemma så kan jag lika bra arbeta in en dag åt mej.

Efter att jag gett upp med att arbeta in timmar så ska jag sedan skynda mej hem, packa och hämta Keke från Nykarleby. Sen är det bara att vänta på att Tobbi kommer hem så får vi bege oss till Purmo! Glad Midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar