onsdag 29 juni 2011

Sommardagar med katterna

Den här veckan har verkligen varit annorlunda, stressig och påfrestande. Och det är bara onsdag. Men sakta men säkert börjar vi få rätsida på det hela igen. Tobbi jobbar kvällar den här veckan så jag har kanske en till en och en halv vaken timme tillsammans med honom per dag.
Första dagen ensam gick tungt, inte för ensamheten utan för att jag var mentalt trött. Då var det dags att vila och ladda upp mej mentalt.
Dag två var det dags att njuta av ensamheten. Tog det lugnt och gjorde ingenting för att jag KUNDE göra ingenting. Riktigt skönt och behövdes verkligen.
Idag då, dag tre var det dags att ta tag i vardagssysslorna. När jag kom hem hade Tobbi redan plockat av torkställningen och hängt upp en ny, så det återstod egentligen bara pappersarbete på min lista. Nu är det avklarat och jag vet inte riktigt vad jag ska börja göra. Så det får väl bli ännu en kväll framför TVn och datorn. Egentligen ganska skönt. Men någon skulle gärna få joina mej och se en film eller något.

Sådär annars så njuter jag och katterna av solen och värmen. Varje dag har vi spenderat någon timme på utsidan och Edgar älskar verkligen att ligga på filten och njuta av vädret och umgänget. Hoppas att vädret kommer bli bra till helgen (oberoende av vad prognoserna visar) så att det kanske kan bli ett strandbesök eller ngt annat trevligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar