söndag 10 juni 2012

Mina föräldrar känner mig för bra

Överlag ni som känner mig så vet att jag är en handlingskraftig person. Jag gillar att ta tag i saker och jag är varken rädd att konfrontera folk eller bli skitig under naglarna. Så då förstår ni ju också hur otroligt frustrerande det är när man står där på bygget och inte kan göra ett skvatt! Och då hjälper det inte att folk säger "Men det är viktigt för dig att vila nu" eller "Du får inte stressa i ditt tillstånd". Jag bryr mig inte! Bygget går långsamt fram och jag kan inte göra någonting för att hjälpa till! Och det krävs inte mer än en halv dag hemma i lägenheten förrän jag klättrar på väggarna då jag bara känner mig uttråkad och värdelös. Och att ha en sådan fru just nu så hjälper ju inte Tobbi det minsta (kan bra föreställa mig hur påfrestande det skulle vara, då han själv dessutom säkert är trött efter en dag på bygget).
Nå, hur löser mina föräldrar det här? Jo, de tar och parkerar familjens husbil utanför bygget! Helt plötsligt kan jag hänga med i Tobbis tempo igen utan att han måste sacka efter. Så nu kan jag stiga upp med honom på morgonen, åka till bygget, äta min frukost där (jag är inte hungrig de tider han äter frukost på), gå ett varv på bygget och se vad som har ändrat sedan sist, göra "nytta" genom att plocka småskräp, koka kaffe, laga mat, köra och handla något de behöver osv. Och sedan gå till husbilen för att pausa, vila och ta det lugnt. Precis det som hälsovårdaren rekommenderar. Så tack vare husbilen så har jag fått skapat en rytm jag orkar leva i just nu och som gör det möjligt för mig att känna mig delaktig i något som verkligen känns som en viktig del av mitt liv.

Jag är så väldigt tacksam över att jag fått de föräldrar jag har. Som verkligen känner mig och vet hur jag fungerar. Tack vare dem har Juni blivit en sommarmånad som jag kunnat njuta av.


(P.S till alla som följer byggprocessen.
Emil och Hanna var på bygget igår och Emil satte upp det sista av innertaket. Så nu är både tak och väggar 100% klara inför flytt!
2 sovrum och 2 vessor kommer att vara oklara när vi flyttar in, så dessa rum har såklart inget innertak och endast grundmålade väggar ännu. Men andra rum börjar vara 100% klara från golv till tak och har t.o.m. städats ett första varv för att få bort lite byggdamm.
Det vi väntar på just nu är egentligen VVS gubben. Får han bara sitt jobb gjort nästa vecka så har vi ett hus som är mer än väl beboeligt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar