tisdag 29 juli 2014

Dop

I söndags döpte vi vår son i esse kyrka. Hans namn är nu Tony Bo Ingvald Backström

(Dopbilder får komma senare då jag sitter vid en dator)

Tony är något Tobbi alltid haft som favoritnamn. Och eftersom jag fick lägga mitt favoritnamn på Tilde så var det väl inte mer än rätt att Tobbi fick göra det samma (och sen tycker jag han ser ut som en Tony också). 

Ingvald är Tobbis farfar och är troligen den som Tobbi också är mest lik till sättet. Han har haft stor inverkan på Tobbi under hans uppväxt och är utan tvekan ev väldigt viktig del av Tobbis liv. När Tobbi sa att han ville döpa Tony efter honom så kunde jag bara hålla med och min uppgift blev då att hitta ett sista namn som passade med de två ovanstående. 

Bo skulle man kunna tro att kommer från min pappa Bo-Anders, men det är mer än så. Jag ser det som en förkortning av Boa, vilket alla som känner oss använder som tilltalsnamn på pappa. Pappa har många fina egenskaper och jag har alltid varit lite av pappas flicka så det kändes bra att döpa Tony efter honom. 

Så där var de. Starka och stabila namn. Vilket jag tror kommer passa hans personlighet riktigt bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar