måndag 17 januari 2011

Gråskalig Måndag

Det finns alltid en dag man gillar mindre än de andra. Och måndagen är nog den dagen för mig. Jag har dock haft turen att ha "ledigt" på måndagar detta skolår så det gör det hela lite enklare. Men nog ska jag ju ändå ha arbetat 8 timmar med slutarbetet, så nog känner man ju av det ändå.

Jag börjar vara i slutspurten av slutarbetet nu och det börjar kännas. Det märks också att det har varit ganska mörkt en längre tid just nu. Adderar man dessa två så får vi summan av en ganska trött och led tjej. Jag börjar allt oftare känna mig omotiverad och jag kommer på mig själv med att klaga lite för mycket och skippa lektioner lite väl ofta. Det gäller verkligen att skärpa sig här nu, med tanke på att det är bara 4 månader kvar i skolan så kan det ju inte vara så svårt. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar