måndag 24 januari 2011

Plusgrader

Det verkar som om vintern börjar ge med sig sakta men säkert. Ganska skönt. Men på samma gång lite sorgligt för jag har suttit inne så mycket med slutarbetet att jag inte hunnit hoppa i snödrivor och diken på riktigt ännu. Måste göra det snabbast möjligt så jag kan pricka av den på min lista med saker att göra.

Ja, på tal om det. Saker jag HAR att göra inom de närmsta tre månaderna:
  • Göra en VÄLDIGT lång inlämningsuppgift.
  • Skriva klart slutarbete.
  • Överlag klara av alla kurser vi har nu på våren.
  • Skriva ett lajv.
  • Förhoppningsvis hitta ett jobb.
  • Börja planera inför framtiden.
Det sista skrämmer mig nästan mest. Inte för att jag känner att jag inte är redo, utan för att jag är rädd att jag inte ska hitta ett arbete och stå där utan. Ingenjören som börjar jobba på Prisma. Vilket i sig skulle vara helt okej under några år men det är ju klart att jag vill ha ett arbete inom min bransch nu då jag ändå kämpat med studierna i 4 år.

Något helt annat. Hittade vårt Halloweenfoto från 2010. Tänkte jag skulle visa hur läskiga vi egentligen såg ut under den kvällen. Och allt detta med hjälp av lite smink, latex och låtsas blod.

(Det syns ganska tydligt på bilden var skarvarna går, och tur är egentligen för det. Ni kan föreställa er folks blickar när man öppnade dörrenmed det sminket och det var sådär halvmörkt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar