måndag 4 juli 2011

Kroppen säger "Nej"

Visst har jag märkt att jag varit stressad ett tag nu. Och med en period med jobbig stressmage i bakhuvudet så har jag ju försökt att inte låta det gå för långt. Idag dock så tyckte kroppen att det var dags att säga ifrån. Så idag har vi sjukskrivit oss. Och det verkar ha behövts, jag gick och la mig så snart jag fixat sjukintyget och sovit som en sten fram tills nu. Och då har jag haft en god natts sömn inatt. Så nu väntar två dagar av vila.

Annars har helgen varit helt underbar. På fredagen fick jag åka med Tobbi på jobbet. Se hur allt fungerade... mitt under ett åskväder. Det var riktigt roligt och jag sitter gärna på med honom fler gånger.
På lördagen (när vi väl vaknat, kom hem kl 5. på morgonen från köron) så råkade det sig så att vi fick kontakt med Maddi och bestämde oss för att åka till Fäboda för en dag på stranden. Hittade en fin plats på stranden i lä och där satt vi och åt jordgubbar och uppdaterade oss om allt och alla. En riktig sommardag med andra ord. Vi hade även bestämt oss för att ta vårt första dopp för sommaren, men eftersom vattnet vid Fäboda var så kallt så tog vi en omväg via Vilttorpet innan vi åkte hem och doppade oss där ;) Rätt ska vara rätt. På kvällen blev det sedan ett impulsbesök vid Klacken tillsammans med syskonen. Vi hade riktigt trevligt och jag hoppas vi snart gör något liknande igen.
På söndagen var det sedan dags att ta tag i allt som inte blivit gjort tidigare i veckan. Som att handla. Usch vad länge sen vi har handlat på riktigt. Men allt sådan fick vi gjort och vi hann även vara ute en sväng med Zeb, äta fruktsallad med mera jordgubbar och busa med kattungarna. Ytterligare en riktigt bra sommardag. Nu kan jag snart acceptera att det blir vinter, eller i alla fall augusti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar