onsdag 14 december 2011

Hemma med förkylning

Är nu inne på dag 2 hemma i sjukstugan. Har haft stegring sedan i söndags och den visar nog inga tecken på att ge med sig. Snoret rinner också som om det får betalt för det och inte blir det ju lättare av att jag konstant har nysatacker. Men det är väl också allt som hållit i sig sedan i söndags, ja, förutom huvudvärken förståss. Till en början gjorde halsen on men nu har det bytts ut mot en udda hosta. Något där emellan slem- och rethosta. Får se om det blir fler dagar i sjukstugan eller om jag ska försöka ta mig mot jobbet imorgon.

Så länge jag har varit hemma har jag ju såklart försökt ta det lungt så mycket jag bara kunnat. Sovit utan väckarklocka och försökt mig på middagslurer. Där emellan har det blivit att se på The animals from Farthing Wood. Har dessutom haft på barn serien medans jag paketerat julklappar. Min bok är också nästan utläst nu, men jag har ännu en i reserv här hemma så det går nog ingen nöd på mig.
Summa summarum så har jag stannat i soffan och verkligen förökt låta kroppen vila. Skulle gärna sova mer än jag har gjort, men ibland är man helt enkelt för pigg för att få det till stånd. Men har som sagt legat och sett på tv eller läst då i stället. Datorn har jag försökt låta vara också så mycket som möjligt, huvudet blir så tungt utav det.

Men allt det här är ju kanske inte så intressant för er att höra. Försöker nog bara fördriva tiden lite. Ska stänga av datorn nu och lägga mig ner igen (halvsitter i soffan). Och så önskar jag mig själv en krya på så att jag snart skulle få springa omkring som vanligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar