fredag 16 december 2011

Trist hälsovårdare

Ringde i morse och förnyade mitt sjukledigt (egentligen redan för igår, då ingen hälsovårdare fanns på plats) till idag. Men det var ingen av de två vanliga trevliga hälsovårdarna, utan en annan kvinna som bröt på finska.
Då jag sa att jag ville förlänga mitt sjukledigt så var enda frågan jag fick "har du hämtat intyget för tis-ondag än?" och det hade jag ju inte så då skrev hon bara ut ett nytt åt mig som gäller tisdag-fredag och där var det med det.
Tycker lite att det hör till att fråga VARFÖR jag vill förlänga det, har jag ännu stegring? Har symptomen ändrat? Borde jag börja besöka en läkare för att se att det inte är något fel? Visst förstår jag att hon säkert har det jätte stressigt men det betyder ju inte att hon får göra sitt jobb utan att vara trevlig. Kändes som om man var tillbaka i Vasa där ingen brydde sig om dig istället för att vara vid en mysig liten rådgivning i Pedersöre.

Så, nu är det då alltså fjärde och förhoppningsvis sista sjukdagen för mig. Dagen stavas "Huvudvärk" och det verkar inte vara något som går att sova bort med tanke på att jag hade det redan i går. Så dagens mål är att dricka dricka dricka för att se om det lättar då.
Börjar bli rätt vecko vill och förstår nog inte riktigt att det är fredag. Dessutom åker Tobbi på jobb ikväll så det är lite trist (nog är han ju på bygget nu oxå, men det är alltid tråkigt att vara ensam på fredagskvällen och gå och sova ensam). Vet sist och slutligen inte riktigt hur helgens schema ser ut, annat än att julpynten äntligen ska upp och granen ska hämtas. Resten ser vi sedan vad huvudet orkar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar