torsdag 8 december 2011

Vad händer på bygget?

Det har varit rätt tyst nu ett tag om vad som händer på bygget. Och det är egentligen helt logiskt, för arbetet där har gått väldigt trögt. Vi har väntat på vvs karn i evigheter och det har funnits väldigt få saker man kunnat göra i taget. Men här för någon vecka sedan började allt lossna.
Rören i golvet har satts ut, styrox har sats ovanpå sanden, golvbrunnar är på plats, golvarmeringen är upphöjd och golvslingorna är utplacerade. Och idag kommer äntligen betonggolvet på plats. Ja, det händer faktiskt just nu. Var via bygget innan jag kom till jobbet för att se hur det såg ut när de pumpade in betongen och redan då hade vi halva stora delens golv på plats. Så äntligen känns det som att vi kommer någonstans.
Och det är nog skönt. Det har långt fungerat på det sättet att Tobbi har varit på bygget under sina lediga dagar medan jag har jobbat och sedan har jag försökt hålla ihop resten av vårt liv genom att påminna honom om evenemang, kalas och liknande vi är bjudna på, försöka undvika totalt kaos hemma och se till att det finns mat i kylskåpet när vi väl kommit hem.
Den här ledigheten kring självständigheten har dock varit annorlunda. Det blev bygget för hela slanten både i söndags och i tisdags och även igår var det bara att pendla mellan jobbet, matbordet (tack mamma o pappa) och bygget. Men nu är golvet äntligen där! Så nu får vi äntligen en (välbehövlig) paus innan vi fortsätter bygga på drömhemmet.

Välkommen helg!

Jag skulle egentligen gärna sätta upp lite bilder från bygget, men Tobbi har ju såklart kameran med sig på bygget idag och sen sittar jag ju på jobbdatorn. Så det får nog vänta tills jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar