tisdag 5 mars 2013

Förkylningarnas tillflyktsort

Precis som på alla andra ställen så härjar förkylningarna här som bäst. I vårt fall är det rinnande näsa, huvudvärk och feber som står på menyn. Av någon anledning så har Tilde hittills lyckats klara sig utan febern så vi får hoppas att det fortsätter på det spåret.
Själv har jag just tagit mej ur en tre dagars feber och idag känns huvudet fullt av vadd. Men förutom det så känns det faktiskt rätt bra. Ska hoppas att man är på bättringsvägen nu då. Däremot så skördade bakterierna ännu en kämpe igår, så nu ligger Tobbi som en slagen krigare. Om man ska se det positiva i det hela (och det tycker jag att man alltid ska om man kan) så har jag ju som sagt hunnit genom det värsta av förkylningen redan. Vilket betyder att det ligger på mig idag att se till att Tilde får det hon behöver, se till att Tobbi får i sig mat och vatten och se till att jag själv inte faller dit igen.

Piece of cake!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar