söndag 10 mars 2013

Social kvot nådd

Skulle jag beskriva mig själv så skulle jag säga att jag är en väldigt social person. Att jag njuter av att ha folk omkring mig. Att jag gärna tar hem folk till mig, gärna hälsar på andra (även om jag ibland kan behöva få en inbjudan för att komma mej till att hälsa på folk) och gärna tar en kaffe på stan.
Men nu... nu har jag, av någon anledning, nått den kvot jag behöver. Jag är full nu. Jag har absolut inget behov av att umgås med folk. Och inte så att jag inte vill träffa andra människor (vi sitter faktiskt hemma hos mamma och pappa som bäst) utan jag har helt enkelt inget behov av det. Jag trivs fortfarande bland folk, men jag suktar inte längre efter umgänge.

Lite udda känsla. Men riktigt skönt. Inga krav. Bara att vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar