lördag 8 mars 2014

Mikro-frukt efterrätt

För tillfället går det en trend mellan mina vänner och släktningar att fokusera på det hälsosamma. Det tar sig ofta i uttryck genom olika dieter och träningsprogram och helt ärligt så gillar jag att läsa era bloggar och jag gläds åt era framsteg. Men bara för att ni lever extra hälsosamt nu så behöver ju inte jag göra det. Och jag har nu gjort något så gott och onyttigt att jag bara måste dela med mig! Så känner ni att motivationen tryter i hälsolivet, läs inte det här.

Kallar det för stillfället Mikro-frukt, eftersom den görs i mikron och är lite som en latemansversion av banana split. Det här behöver du för en protion:

En frukt (den på bilden gjordes med banan och ett halvt päron och blev lite väl stor)
Några chokladbitar
En näve marshmallows
Glass
Ev. vispad grädde

Gör enligt följande: Skär frukten i bitar och fördela den jämt i en skål som tål mikrovågsugnen. Bryt chokladen och toppa frukten med choklad och marshmallows. Sätt skålen i mikron i 2 min eller tills chokladen har smält. Låt svalna lite innan du lägger på glassen och grädden, annars blir det bara sås av det hela. Avnjut medans det ännu är varmt.

Frukten blir varm och mjuk, chokladen smälter och marshmallowsen sväller och blir seg. Perfekt med glass till!


                *gott gott gott gott*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar