söndag 20 april 2014

Äkäs dag 3-5, plus resan hem

Just typiskt att ens inlägg inte sparas...

Nåja, resten av veckan så hände inte så mycket. Vi fortsatte på samma bana, att äta och ta det lugnt, och överlag så trivdes vi rätt bra med det. Lite rastlös blev dock både jag och Tilde av det hela och det hjälpte inte med att vi blev snuviga och Tilde fick feber.
Natten till torsdag kom Pia, Erik och Niike till stugan, så då blev vi lite fler att umgås med. Lite spännande var det att ha två småbarn i en så pass liten stuga, men överlag gick det bra. Några gånger väckte de varandra, men å andra sidan så skedde det ju båda vägarna så det var bara att försöka anpassa sig till det. Annars var Tilde så som hon alltid är, jättenyfiken och fascinerad av småbarn. Hon vill inget hellre än att hjälpa till och vara till nytta kring de små och hon blir alltid så bekymrad då Niike gråter. Mammas hjärta.
På fredagen mådde Tilde bättre, även om hostan fortfarande finns där, så männen knuffade ut Pia och mej på massage. Riktigt skönt var det! Och skönt att komma ut ur stugan. Sedan åkte killarna iväg till backen några timmar innan vi åter sammanstrålades i stugan för att sedan avsluta veckan på Jullis restaurang.

När vi vaknade på lördagen blev det att snabbt plocka ihop våra saker, packa bilarna och städa. Förkylningen hade börjat få ordentligt grepp om mig och jag mådde rätt illa innan kroppen vaknat ordentligt och jag fått något salt att äta. Men när vi väl satte oss i bilarna så kändes det redan mycket bättre och efter att ha sovit en timme i bilen så kände jag mig stark igen. Vi pausade vid IKEA, men de andra hade rätt bråttom hem så det blev bara Tobbi, Tilde och jag som strosade genom butiken. Rätt skönt ändå att få gå i sin egen takt, även om takten blev lite väl långsam då vi hade problem att hitta tre av de saker vi verkligen behövde ha med oss hem.
Så när vi äntligen kommit oss tillbaka till bilen så var vi bara tacksamma att få åka hem. Och tänk, två ikeakassar shoppade vi plus en madrass för juniorsängar, och även om vi hade Mattas packning fortfarande i vår bil så rymdes ÄNDÅ allt i bakluckan. Vi hade till och med ett säte som ännu var tomt då bilen rullade över gränsen igen. Rätt imponerad av vår bil måste jag då säga. Det trodde nog inte ens jag.
Vi kom sedan hem där efter 8 på kvällen, men åkte först ett varv via påskbrasan och tog oss varsin korv. Själva brasan vågade de inte tända då den var belägen på en så pass torr och blåsig plats. Men roligt att snabbt träffa lite bysbor innan vi åkte hem.

Idag har vi inte gjort mycket annat än ätit och sovit. Förkylningen har verkligen klamrat sig fast i mig nu och jag känner mig svag, kroppen värker och jag har en förfärlig hosta. Stackars Tilde som redan hostat såhär i två månader. Jag hoppas verkligen att mitt kommer gå om snabbare än så, jag vill ogärna ha denna rivande hosta samtidigt som jag föder... Kroppen gör nog ont så det räcker under och efteråt ändå utan att man måste hosta lungorna ur sig och riva sönder musklerna ytterligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar