onsdag 23 april 2014

Sjukstuga

Bläää vad trött jag börjar bli på det här nu. Sen i söndags har jag inte kunnat göra något alls. Orken är helt borta. Kroppen värker. Huvudet värker. Kinderna värker. Tandköttet värker. Halsen värker. Jag hostar som om jag skulle ha rökt i hela mitt liv. Snorn sitter endera som sten uppe i bihålorna eller väller ut snabbare än jag hinner få fram mer hushållspapper. Jag har haft lock för öronen i tre dagar nu och lika länge har jag varit utan smak och luktsinne. Jag kan inte säga när ungen behöver byta blöja om jag inte kollar i den. Jag vet absolut inte vad maten smakar och om den är salt eller inte. Och jag kunde pressa en hel citron och sila saften mellan fingrarna utan att veta om citrondoften fastnade på fingrarna eller inte. Och tillpå allt det där så har jag såklart haft stregrin, annars är det väl ingen riktig förkylning? Usch usch usch. Det får nog börja ge sig nu. Jag vill ha min kropp, mitt liv och min ork tillbaka.

1 kommentar:

  1. Usch precis samma för mej har snart haft det i 2veckor!! Hoppas INT he siter i såläng fö dej! :(

    SvaraRadera