söndag 13 april 2014

Barnloppis vid oxhamsskola

Var på Barnloppis vid oxhamsskola idag. Måste säga att det är ett av mina favoritloppisar. Visst, det är stressigt och massor med folk. Men vi hittar alltid bra och billiga kläder kläder där. Och jag gillar deras system där allt är sorterade enligt kategorier och storlekar. Lätt att hitta och man behöver bara sikta in sig på det man själv behöver för tillfället. 

Överlag gillar jag loppisar. Det är nog ingen som påstår att barn är billiga i drift och att kunna handla kläder i andra hand är nog värt all tid man lägger på det. Dessutom känns det bättre att sedan fylla ut med nya kläder då man vet att man sparat in den vägen. Plus att då vi handlar nytt så får vi ju handla det vi vill satsa pengar på, då basplaggen redan är köpta på loppis. 
Sen finns det ju också andra fördelar, som att det är mer miljövänligt och att kemikalierna är urtvättade vid det här laget. Och sen gillar jag tanken på att pengarna går till andra barnfamiljer och inte till något storföretag. 

Så vad handlade jag denna gång då? Ja, det blev en regndräkt i rosa, en vardags vindtätdräkt i grönt. 2 tröjor, den ena med katten Jansson på (Tilde är så inne för bamse just nu). 2 pyjamaser, av nån anledning är det bristvara på dem hos oss. 3 par byxor. 4 t-shirts, en med Star Wars på (nörd! ^^). 3 par skor, de mörka i jeanstyg är alldeles för stora... Men jag tyckte de var så snygga så de får stanna i skåpet tills de passar. 
Det enda jag köpte för bebisen var en vadderad halare i storlek 56. Då Tilde skulle hem från bb så använde vi den som kom i mammalådan, och den är ju storlek 70. Och hon drunknade ju helt i den de första veckorna! Så nu har vi då alltså en som är aningen mindre. Vi ska också få låna lite kläder från barnens kusin till bebisen. Det är ju lite svårt att säga hur vädret kommer vara i maj och det vi har från Tildes bebistid är ju anpassat till sensommaren.


Det sista jag hittade var en puzzelbok. En  bok i tjock kartong som på varje sida har ett 9bitars puzzel. 5 puzzel totalt.  Helt perfekt då Tilde börjat lära sig hur vanliga puzzelbitar fungerar! 

Det var det jag hittat denna gång. Får se vad för nya grejer jag kommer hem med nu då resan hem från ylläs kommer gå via Haparanda och Ikea. Målade de sista delarna till Tildes möbler idag så det blir antagligen främst barnrummet som kommer stå i fokus.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar