onsdag 2 februari 2011

Vad växer hemma hos dig?

Sitter i Vasa-lägenheten och försöker att göra slutarbete. Men vädret är så vackert där ute att jag lätt blir distraherad av annat mycket roligare saker. Som att fotografera mina soffuthyrares disk! Synd att min dator inte har bluetooth i sig, annars skulle ni alla få se hur matrester börjar se ut om man lämnar dem åt sitt öde. Jag kan tänka mig att den bilden skulle uppmuntra er att diska lite oftare.

Jag försöker inte vara elak mot mina uthyrare, de är jättefina människor som verkligen bryr sig och är underbara att umgås med. Disk (och städning) ligger helt enkelt inte så högt upp på deras prioriterings lista. Men kanske de börjar diska oftare om jag hotar med att fortsätta sätta upp bilder på deras disk? ;) Detta är ju såklart saker som folk inte är stolta över att dom .

Men det var ju egentligen inte deras disk jag skulle prata om, utan att solen skiner där ute, vädret är mildare än på länge och att jag känner mig lätt i själen.

5 kommentarer:

  1. Usch äckligt, jag får rysningar av smutsig disk som legat längre än en dag! Varsågod bakterier, här kan ni bygga bo och föröka er...

    SvaraRadera
  2. Jag har lovat dyrt och heligt att jag aldrig kommer att röra deras disk pga hur den ser ut. Därför köper jag numera morgonmål som har skeden med på paketet.

    SvaraRadera
  3. Haha, nej int kan man ju böri disk åt andra fast man gärn sku slipp se på eländet. Men med munskydd och plasthandskar kanski de sku gå :P Köp papperstallrikar och plastskedar, de sku jag gö :)

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag ska köpa munskydd och plasthandskar åt dem så kanske de fattar vinken ;)

    Jo, engångs stuff funkar oxå bra.

    SvaraRadera
  5. Hahah! Jonä... Nästa gång du kombe så ere diskat... ALLT!

    SvaraRadera