fredag 30 september 2011

För lite sömn

*varnar för ett rätt tråkigt inlägg*

Det här med för lite sömn börjar kännas som en dålig vana. Jag har svårt att komma mej i säng på kvällarna och svårt att stiga upp på mornarna och det känns som att jag har lite väl många uppdateringar på facebook nu som säger "trött".
Inatt blev ytterligare en natt utan tillräcklig sömn. Insåg lite väl sent att jag var tvungen att duscha innan vi gick och la oss, så där kan vi ju bara skylla på dålig planering. Men sen skulle halsen irritera och en massa andra småfel krypa fram. Så fem timmar sömn blev det! Lagom roligt att stiga upp kl 05.30 för att komma sig till jobbet kl 7.

Så nu är jag jättetrött. Fick verkligen fokusera för att inte somna på vägen till jobbet. Och sitter nu och fokuserar på att inte somna här. Nåja, jag måste bara stå ut till kl 3, sen får jag åka hem och sova en stund innan vi kör till vasa. Original tanken var att jag idag skulle arbeta in en av de timmarna jag har på minus för tillfället, men jag tror vi ser kl 3 om kroppen och framför allt huvudet är med på noterna att vara övertid idag. Annars blir den nog helt enkelt hem och snooza en stund.

Helgen kommer att spenderas i Vasa. I kväll fyller Eloria (föreningen) 8 år och det ska såklart firas! Sen imorgon kommer dagen att spenderas på stan med shopping och inspiration inför bygget. Lördag kväll kan jag tänka mej att slutar rätt tidigt och söndag kommer jag helt totalvägra att röra på mej! Sover jag bort halva dagen pga all sömnskuld denna vecka så må jag göra det. Sömnskulden ska betalas denna helg för sen kommer jag inte ha tid att sova mer än nödvändigt då huset kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar