onsdag 7 september 2011

Varför känner jag mej så nere?

Har suttit nu hela förmiddagen och undrat varför jag känner mej så lessen och nere. Då jag inte verkar hitta någon egentlig orsak för det. Men svaret fanns helt enkelt för nära för att jag skulle se det och nu sitter jag bara och skrattar åt mej själv. Saken kallas humörsvängningar och är ett vanligt fenomen hos kvinnor, speciellt en specifik vecka i månaden. Konstigt hur mycket bättre man genast mår så snart man lokaliserat felet, trots att jag ju tekniskt sett inte har gjort något åt det.

Sen så kan jag ju också berätta att det onda försvann nog igår mot kvällen. Så kvällen spenderades hemma hos Nettie med safttillverkning. Hade lånat mammas saftmaja och det var vi väldigt tacksamma för. Blev sammanlagt fyra omgångar saftade vilket resulterade i 7 liter saft! Så nu är jag en 3½ liter saft rikare, plus en 1½ literflaska som jag fick redan i söndags. Så 5 liter saft + en hel påse med bär som vi frysit ner för att troligtvis göra till saft senare. Eller kanske man skulle testa att göra ngt annat med de? Ja, det återstår att se. Nu ska jag i alla fall inte behöva köpa mer saft på ett bra tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar