onsdag 28 september 2011

Övertid

Woho! Sitter på jobbet fortfarande, är jag riktigt duktig sitter jag här en timme till, men det tvivlar jag nog hårt på... Det fantaskiska med flextider är ju att man kan ta sovmorgon/sluta tidigare, problemet är bara att man måste arbeta in timmarna också.
Så det är att försöka hålla motivationen uppe och knega på med ritningarna. Men snart får det nog räcka. Känner att jag annars kommer somna på vägen hem. Blev inte så mycket sömn senaste natt. Det brukar vara lite så då man ska sova ensam. Sen andra natten går alltid bättre så jag räknar med att få sova in lite timmar inatt då också ;)

Annat som cirkulerar i mitt liv just nu: Tobbi är på en svergie runda igen. Funkar riktigt bra, det är lagom länge att ha bort karn i två dygn. Är det kortare så är han ju nästan inte alls borta (känns lite som att, ska han vara borta så ska han vara borta) och är det längre så hinner man ju börja sakna honom.
Det bästa med sverige resorna är att det alltid handlar om mitt i veckan, så då jobbar jag ju i alla fall hälften av tiden han är borta. På förra jobbet kunde de ha honom att köra lite när som helst, plus att man aldrig visste säkert om han skulle komma hem till natten eller inte.
Det tycke jag nästan var det jobbigaste med att ha en chaffis till make, då man inte visste på förhand om han skulle hinna hem och när han var ledig. Då gillar jag mycket bättre det jobb han har nu, för jag vet alltid var han är och när han är hemma. Sen jobbar han ju någon helg nu som då, men de helgerna kan jag ju endera göra något annat (som att städa, så slipper han det en gång) eller så sitter jag helt enkelt på med honom om det känns att vi träffats för lite den veckan.

Hmm... det där var nog inte tänkt att bli sådär långt.

Annat som händer: Mask-kur! Arthur spydde upp världens bandmask här i veckan. Skit äckligt! Säckert 7 cm lång. Så, nu går båda katterna på maskmedelskur igen. Edgar främst i förebyggande syfte. Det är en tre dagars kur så det är sista omgången idag. Så då borde jag också egentligen städa ur kattlådorna idag/imorgon så att vi får bort allt som kan innehålla mask/maskägg. Skulle vara rätt eländigt ifall vi var tvugna att ha en kur till igen bara för den sakens skull.
Arthur tycker inte att kuren är så äcklig, första omgången tyckte han t.o.m. att var riktigt god. Men Edgar totalvägrar att äta medicinen. Så det blir en hel del lirkande.

Gällande husbygget sker det inte så mycket just nu. Tobbi har varit där och arbetat med grävmaskinen (så det finns inte riktigt något för mej att göra på arbetsplatsen för tillfället) och de första räkningarna för material har kommit. Kan tänka mej att det kommer bli många vita kuver i postlådan det närmsta året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar