onsdag 25 juli 2012

Förnyande av garderoben

I och med flytten så fick vi ju nya garderobsutrymmen, men nu fick jag äntligen chansen att förnya innehållet i garderoben också. Har ju egentligen inte shoppat något till mig själv på ett år, förutom två par gravid-byxor då. Däremot har utrymmet i garderoben ökat under det här året. Både Tobbi och jag har genomsökt våra skåp och det försvann oskojjat en stor sopsäck vardera. Säckarna fick vänner sedan gå igenom för att se ifall de hittade något av värde och det som sedan lämnade kvar skickades till Ryssland.

Igår fick jag alltså chansen att förnya garderoben lite, det har verkligen känts som att jag bara klär mig i samma gamla paltor så redan humöret mår bra av lite förnyelse. Nettie och jag åkte alltså in till staden igår tillsammans med lilltjejen och vi grävde oss genom reorna i Jeppis klädbutiker. Tösen somnade i bilen och sov ända tills jag nästan provat klart i Lindex. Men då skulle det promt vara mat så vi ammade i provhytten, betalade i kassan och sökte oss sedan till Buffa för att själva få i oss något (rekommenderar deras pizzor varmt).
Utan Nettie skulle jag nog inte ha vågat mig själv ut på stan så hon var verkligen guld värd att ha med sig. Sen hade jag ju självfallet hur roligt som helst med henne så timmarna bara flög förbi.

Fynden efter dagen blev två par basic tights (ett svart och ett vitt par), en smaragdgrön t-shirt, en svart och en lila basic top, samt ett par pösiga mörka jeans. Räknade i reapengar att jag vann nästan 40€ genom att shoppa på rea. Och då var det här plagg som jag verkligen behövde. Så även om plånboken blev lite lättare så lättade det också i sinnet, nu hade jag verkligen unnat mig själv något.





 










 Nya Jeansen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar