måndag 2 juli 2012

Hemma igen

Vad ska man börja skriva hit nu då?

Vi har börjat bli mer och mer hemmastadda här i Bäckby. Majoriteten av flyttlådorna är uppackade och förvånansvärt mycket lister är på sin plats. Lite smått och gott har vi fortfarande att göra, men överlag börjar det verkligen kännas som hemma här... och se ut som ett hem också.

Tobbi har idag också försökt städa upp utsidan lite så det mindre ska likna en byggarbetsplats. Några lass till Ekorosk kvarstår, men han har ju pappaledigt nu så det ska han väl nog hinna med. Haha! Och bara jag själv skulle läka lite så skulle jag ju äntligen få börja lyfta och släpa saker jag också. Åh vad jag har saknat fysiskt arbete!

I fredags kom vi hem från BB. Tre dagar var vi där och det kändes som att det räckte mer än väl. Roligt har det sedan varit att se alla kommentarer på FB, rätt få har tydligen vetat av att vi väntat en liten till.. Vilket ju lite bevisar att det som inte finns på FB så existerar inte. Egentligen har vi inte försökt hålla det hemligt, vi har bara inte skrivit det rakt ut. Lite tänkt att de som ska veta om det så vet nog om det.

Annars så kan jag ju berätta att jag under graviditeten skapade en egen graviditets-blogg, för att lite få skriva av mig och för att de närmsta vännerna som bodde längre bort skulle få ta del av vad som hände. Har inte nämnt bloggen tidigare eftersom vi som sagt velat hålla lite låg profil med allt vad graviditet heter, men nu när allt är över (eller hur man ser på det) så kommer bloggen att fortsätta användas som mammablogg och innehålla foton och funderingar om lillans uppväxt och utveckling. Bloggen är dock skyddad (jag vill inte att vem som helst ska kunna ta del av den typ av info och bilder som finns där) så de som vill läsa den får gärna skicka ett mejl till mig så jag kan lägga till er på listan.

2 kommentarer:

  1. Ja vill gärna föli den bloggen.. :)) om ja får så e min email pernilla.sandbacka@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Oj nej he ska va psandbacka@gmail.com

    SvaraRadera