fredag 26 oktober 2012

Den första snön


Idag vaknade jag till det här:

Ska det faktiskt finnas så här mycket snö vid "första snön"?

Sen för de som absolut inte känner mig, så dricker jag te, ibland flera gånger om dagen. Min favorit just nu är Sencha (grönt te) Lime. Men jag har ett svart te som troget håller sig kvar och som jag har i lösvikt i skåpet. Problemet med det teet är att det är för små bitar i det! Vilket betyder att när jag sätter det i min teboll så hålls det inte där. Och vem skulle nu vilja dricka kaffe med kaffesump i? Te är inte så olikt när det kommer till vad som ska och inte ska stanna i koppen. 
Nå, jag berättade om mitt problem för Nettie igår, och så tog hon fram ett paket tefilter ur skåpet! Tusen tusen tack! Så idag får jag dricka mitt svarta te utan klumpar igen. Och med snön på utsidan så kan ju inget passa bättre än en varm kopp i handen. 


2 kommentarer:

  1. Jag måste vara underlig... men jag gillar då de kommer tesump i botten på koppen (sålange de int e før mycket). Mina tankar går direkt till Hogwarts, och jag førsøker hitta symboler i sumpen. Haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det finns tesump som SKA stanna i botten och tesump som bara flyter omkring. Och det senare är inget vidare gott :P

      Radera