fredag 9 november 2012

Egen blandning

Har sedan en tid tillbaka börjat äta Turkisk Yoghurt till frukost. Blev trött på flingor och bröd fungerar helt enkelt inte på morgonen för mig. Så Yoghurt blev det. Till det så gillar jag att äta en nöt blandning med honung på. Mums!
Problemet med nöt blandningar är att de är väldigt dyra (över 20€ kilot) och innehåller ofta åtminstone en nöt jag inte gillar eller har väldigt stora nötter i sig, vilket är lite jobbigt att äta hela. Så senast vi var och handlade så köpte jag nötterna var för sig och blandade själv. Räknade inte ut vad prisskillnaden blev, men runt 12€/kilo. Så helt klart en vinst.

Ja, o russin har jag med också.
I min nöt blandning finns nu då: Jordnötter, hasselnöter, skalade mandlar och russin. Blandade först en del av varje, men konstaterade att det blev för lite russin i förhållande till nötterna så i morse åkte andra halvan av russinpaketet också ner i burken. Mycket bättre! Gillar inte annars att äta bara russin på yoghurten, men tillsammans med nötterna och honungen passar de fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar