torsdag 1 november 2012

Slaskmorgon

Det positiva med att vakna tidigt är att man hinner få mycket gjort innan solen ens gått upp. Vilket idag har resulterat i att en tvätt är i maskinen och två torkställningar är undanplockade, Lilltjejen har somnat om och jag får äta frukost för mig själv.

I tisdags fick vi ett infall och brände iväg till Vasa på storshopping. Var jätteroligt att få gå på stan med maken och tjejen och snabbt pricka av en sak efter nästa på listan. Tog allt i kronologisk ordning. Denna helg: Halloween och 1-års kalas. Nästa helg: Farsdag. Längre in i framtiden: Jul.
Ja, vi började alltså shoppa julklappar i tisdags. "Herregud vad tidigt!" kanske vissa tycker, men jag försvarar mig med att om ni har nästan 2 månader kvar till jul så ska vi klara av alltsammans på kanske halva tiden. Tobbi är hemma så sällan just nu att man är aldrig riktigt säker på när vi har chansen att handla julklappar igen.
Sen hann vi också träffa Hanna och Pia som hastigast. Och Tilde var ju lika glad över Moster som vanligt. Tog en kopp kakao på Café de Paris. Riktigt gott men kanske lite trångt när man ska in med barnvagn... men hey, vi kom ju både in och ut så det måste man väl kalla lyckat?

Idag då? +4 grader visar redan termometern, vilket betyder att jag borde tvätta fönster. Suck. Skulle nog inte ha någon större lust för det. Men å andra sidan. När har man någonsin lust att tvätta fönster?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar