onsdag 7 november 2012

Julklapps shopping

Hur kommer det sig att när man letar julklappar åt andra, oberoende vilken kategori man letar inom, så hittar man alltid så många julklappar till en själv? Och hur gör man när man inte har någon aning om vad man ska köpa åt de där svårare i släkten? Ni vet precis vem jag menar, den där som du alltid får fundera extra mycket på för att ens komma på något som kanske passar och skulle du dra dig för att fråga så kommer det bara oinspirerande saker som "jag vet inte" eller "jag har nog allt jag behöver". Av någon anledning är den här personen ofta Pappor. Hur kommer det sig?
Nå, för andra julen i rad har jag faktiskt lyckats komma på gåvor till Pappa i god tid. Och det är inte alltid det enklaste då Farsdag, Jul och Födelsedag ligger inom 2 månader. Vem som helst kan ju bli lite kluriga att shoppa till om man ska ha 3 paket på en gång.

Vi var alltså och shoppade julklappar igår. En åt oss själva faktiskt. Det blir en ny soffa i år! Kändes först lite konstigt att köpa en ny soffa, vår är ju ändå inte SÅ gammal. Men när nästan alla som besöker oss klagar på den vi har och vi själva blir bara mer och mer trött på den... då är det bara att konstatera att det behövs en ny. Så igår gick vi in till Masku i Kokkola och en halvtimme senare kom vi ut med ordersedeln. Det var det, nya soffan borde anlända innan jul.

Tobbi åkte iväg med Gulan igen. Så får se vad resten av veckan blir till. Till helgen år han nog hemma, så inte missar han sin första farsdag inte. Men får se vad Tilde och jag hittar på tills dess. Städning ligger i alla fall rätt högt på listan, minns inte när vi dammsög sist. Sex fönster är fortfarande otvättade, men snön faller där ute idag så det passar nog inte med fönstertvättning just nu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar