torsdag 17 januari 2013

Annons om diet

Då jag loggade ut från min Hotmail ser jag denna annons på MSN:s sidor. Annonsen säger "Minska 3 klädstorlekar" och visar sedan en tecknad kvinna som krymper medans du ser på annonsen från en fyllig kvinna till nästan ingenting. Och jag blir bara så störd!
För det första, det där är INTE tre klädstorlekar! snarare 10... Och sen hoppas jag verkligen att någon som är i storlek med första bilden inte har den sista bilden som mål. Jag hoppas egentligen att ingen har den sista bilden som mål, för hon ser verkligen ut att kunna gå av på mitten när som helst.
Ja, jag vet att det "bara är en tecknad bild". Men jag tycker ändå att det är fel. Utan att prata om vad jag tycker är snyggt och inte snyggt så tycker jag inte att man ska sikta på något som är sjukligt. En plus-storlek kompis sa "En av hennes orsaker för att gå ner i vikt är för att orka leka med sina barn och kunna finnas där för dem". Tror ni verkligen att den spinkiga lilla tjejen i ruta tre orkar leka med sina barn efter att ha jobbat hela dagen, varit på gymmet och tränat skiten ur sig och sedan kommit hem och lagat mat? I alla fall jag tror hon är rätt trött och sliten då. (Okej, vem skulle inte vara trött och sliten då, men ni förstår poängen)
Jag tycker absolut det är okej att banta och träna bort kilon för att nå drömvikten. Men kom då ihåg att ni siktar på att vara nöjda med ert utseende och orka mer, inte på att vara spinkigaste på festen. Och spinkig behöver inte alls betyda lika med snygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar