söndag 20 januari 2013

Glasögon

Har haft samma glasögon nu i fem år och visste redan ifjol att mina styrkan i glasögonen var för svaga. Men pga graviditeten så iddes jag inte köpa nya, då synen (som allt annat) kan påverkas av hormonerna. Sex månader efter förlossning rekommenderade de att jag skulle vänta, så nu är det äntligen dags! Var i helgen till  Silmäasema för att få synen uppkollad och fick hem sex par glasögonbågar på prov. Dock hittade jag inga som jag riktigt fassnade för (och ska man betala 300€ för nya glasögon så ska man nog vara frälst).

Så nu tänker jag försöka mig på att köpa glasögon via nätet. Ingen aning om hur det kommer lyckas. Men vi får se, stay tuned. 6 par glasögon påväg hem i postlådan.


4 kommentarer:

  1. du få lägg upp bilder tå du provar så vi få röst ;b ha 2kompis som beställd på neti he lär no ga bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jo, vänta bara då ni ser vilka färger jag valt ;)

      Radera
  2. Jag köpte via http://www.favoptic.com/ senast, de var helt awesome!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var precis därifrån de kommer :)Nice då man får hem sex par helt gratis för att testa!

      Radera