måndag 11 februari 2013

Hurtiga måndag

Nej nej! Gå ingenstans! Så hurtig har jag faktiskt inte varit. Fördelen med att vara hemma är  att man... ja, kan göra saker hemma. Så jag satte just igång andra tvättmaskinen (och ÄNTLIGEN är de där förbannade bottenlösa korgarna tomma!) och jag öppnade diskmaskinen så disken skulle få svalna innan jag plockar ur den. Måste plocka i en omgång till för det syns verkligen ingenstans att en omgång redan blivit diskad...
Det som gör att jag känner mig lite hurtig är att jag varit ute och gå med Tilde, mamma och Ludde idag. Och att vi lite tabbade oss och gick ringvägen. Oskottad som den var. Puh! Det var nog ett träningspass det. Men skam den som ger sig och envisheten själv är jag ju så runt kom vi. Och för en gångs skull sov Tilde hela vägen, men självklart vaknade hon ju lagom tills vi kom hem.
Så, det är vad jag har gjort medan ni har varit på jobb eller i skolan. Snart väntar jag mig att Tobbi kommer in genom dörren så vi kan laga mat (eller, han får vakta Tilde så kan jag bra laga mat själv) och efter det tror jag att jag stämplar ut för idag...

...Ja, jag måste kanske ta ur tvättmaskinen också...

Lite kort om helgen också. Var på Workshop i Vasa och övrnattade hos Sjöbergs. Riktigt fin helg har vi haft! På lördagen hade vi sömnad som tema så jag sydde två plagg till sommarens lajv. Känns som en bra början. Tobbi fick ha allt Tilde ansvar medan jag höll på och det var också skönt att få fokusera på sitt. På söndagen blev det sedan ombytta roller så Tilde och jag satt på läktaren och såg på då Pappa fick arbeta, för då var det lajvstrid på temat.  Riktigt spännande att se när tio personer ryker ihop med svärdet i högsta hugg!

Ja, som sagt var. Hade en riktigt fin helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar