onsdag 20 februari 2013

Ignorance is bliss

Ibland äter jag chokladkex från Lidl utan att kolla innehållsförteckningen och sköljer ner det med ett glas SpdaStream, som säkert innehåller för mycket socker. Och jag njuter. Man måste inte följa allt slaviskt här i livet, utan man kan ibland ta det lite på en höft. Jag kommer inte dö av de E-ämnen som garanterat finns i kakan och jag kommer inte bli fet av det socker som finns i det som slinker ner. Idag äter jag det här, igår åt jag något annat och imorgon äter jag troligtvis något tredje.

Och det är så skönt. Och det känns bra.

Ibland undrar jag om inte stressen över att vara så korrekt, perfekt och super är det som kommer att knäcka mänskligheten.

1 kommentar:

  1. Jag håller verkligen med dig här! Jag försöker ju verkligen att dra ner på mitt sockerintag för jag hatar att vara beroende av saker, men coca-cola är verkligen är en av mina stora förälskelser här i livet och egentligen, är livet verkligen värt att leva om man aldrig unnar sig något onyttigt som man älskar?! :'D

    SvaraRadera