fredag 1 februari 2013

Shopp-strejk

Ja, jag var tvungen att göra ett skilt inlägg för det här:


Det är ju februari nu, ifall någon märkt det. Vilket betyder att min shoppingfria månad är förbi. Och hur har det gått då? Helt okej skulle jag säga. En gång på stan kunde jag inte hålla mig och det slank ner en såsslev och en silikonborste med sammanlagda priset av 5,50 €. Så dyrt blev det ju inte. Men en gång som sagt klarade jag inte av att hålla mig. Förutom det så har jag inte shoppat någonting som inte varit direkt nödvändigt, som mat och ett par halk-strumpbyxor åt Tilde.
Lika har det varit på matfronten. En helg har vi ätit skräpmat, ena gången "för att" vi var i vasa och andra gången för att vi helt enkelt tyckte att vi var värda Korv Görans Kebab. Men förutom det så har jag inte handlat varken godis, chips eller glass i butiken, jag har bakat vårt bröd själv och jag har försökt att äta upp rester istället för att slänga. Ska bli intressant att se om det syns på S-kontot när månadens utdrag kommer.

Nu är det som sagt en ny månad och jag spelar med nya regler. Jag tänker inte totalt bojkotta shopping denna månad (jag har åtminstone en klänning på nätet jag har siktat in mig på) men jag kommer lägga ett maxbelopp på 50€. Just nu känns det rätt mycket, men å andra sidan så ska all skräpmat, klädshopping och liknande ingå i den lappen. Så kanske det är en helt rimlig budget. Speciellt med tanke på att jag ska på Lingon & Blåbär party på måndag och där är det inga 5€ bodyn precis. Men å andra sidan måste jag ju inte shoppa något på måndag heller... Får se vad jag kommer hem med.

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är en bra grej att sätta en summa du inte får överskrida :D det gör ju att man nog tänker till en gång extra innan man handlar.

    SvaraRadera