onsdag 20 februari 2013

Mulen onsdag

Usch vad jag hatar när saker inte blir som jag tänkt. Med betoning på jag och tänkt. Jag har alltså varken tänkt högt eller planerat på förhand. Så det är självfallet bara mitt eget fel att planerna inte går som det var tänkt.
Men man blir bara så trött. Ofta är jag inte orealistisk, jag vet ju att det bara är planer i mitt eget huvud, så ofta har jag både en B och C plan att komplettera med. Men när C och ännu lägre planer går om intet. Det är då jag blir så trött och omotiverad. Inge farligt egentligen, skadar ju varken mig själv eller andra, men omotiverad och butter.

Usch

Som tur är så håller jag sällan en negativ sinnesstämning länge. Jag måste bara ta mig ur den. Så, vad ska jag nu göra idag?

2 kommentarer:

  1. Jag gør samma sak. Jag gør upp planer i mitt huvud utan att riktigt besluta mig før dem eller beratta dem før någon. Sedan då de inte går som jag vill så blir jag sur. Latt att førklara åt sin omgivning? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jo, nej. Som tur är så har jag Tobbi som fattar att jag har det felet så efter att jag gnällt lite här så ringde jag o gnällde lite åt honom. Vi prata lite om ditt o datt och så var det bara att fortsätta dagen. :)

      Radera