fredag 1 februari 2013

Sista paret på efterkälken (och annat flum)

Den sjätte paret damp ner hemma hos oss idag. Av glasögonen alltså. Gillade dem helt bra faktiskt. Måste kolla mej i spegeln en gång till och se om jag föredrar de röda eller de här (rött vann nog över blått i slutänden). Kommer troligen att beställa efter sex par igen (varav åtminstone rött följer med en gång till) innan jag bestämmer mig. Det är ju riktigt roligt att shoppa glasögon på nätet!

Annars då? Har haft svägerska på besök idag. Jätteroligt har vi haft, lekt med ugglor och koppar och så. Tiden bara flög förbi. Och snart kommer Tobbi hem. Ska bli skönt, även om han åker snart igen.

Sådär annars så grubblar jag över bloggarna mina rätt mycket nu. Mammabloggen känns mer och mer onödig. Inte onödig i sig kanske, men onödigt att ha den skilt från resten av bloggen. Tror jag skriver i den lite till, men sedan kommer jag nog att sätta den på paus. Kändes bra att ha en privat blogg medan man var gravid och får skriva av sig där och kändes bra att ha den när Tilde växte så snabbt och man fick skriva av sig och berätta allt nytt hon lärt sig. Men man märker nu att hon utvecklas inte lika hiskeligt snabbt längre. Så det känns som att den inte behövs mer.
Jepp, vi tar några tänder till. Sen får den bloggen pausa tills den behövs igen i framtiden.

Sedan på tal om bloggar så känner jag att den här bloggen verkligen skulle behöva ett lyft. Lite uppdateras med ny layout och kanske ett ordentlig tema? Inte bara flumm flumm blogg. Tidigare då vi byggde så kändes det lite som att ha en "bygg blogg" och det kändes ju bra. Kanske jag hittar på något annat finurligt att börja blogga om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar