måndag 18 mars 2013

Alltså jag funktionerar inte...

Jag börjar seriöst tro att jag är otursförföljd. Eller att jag verkligen måste börja förändra sättet jag lever på. Det här är då dagens problem:

I förra veckan köpte jag ett par mjuka hängselbyxor åt Tilde, men redan första gången vi använde dem så lossnade en knapp. De här byxorna har alltså inte knapp-knappar, utan knäpp-knappar. Så det är inget jag bara kan sy dit igen. De är helt enkelt sönder. Nå, såhär ska det ju inte få vara. Så jag tänkte gå till butiken och byta. Men var är kvittot?
Jag har nu sökt i en hel dag efter det där kvittot. Jag har tömt plånboken. Jag har grävt i två roskispåsar. Jag har hittat påsen jag tog hem kläderna i. Jag har hittat prislappen som den satt fast i. Jag har hittat de andra påsarna vi använde den dagen. Och jag har hittat två andra kvitton från den dagen. Men inte alltså det kvitto jag verkligen skulle behöva för att kunna lämna tillbaka byxorna. Just typisk!

Dessutom har jag fått ett indrivningsbrev. Jag, Tina 24 år, har fått ett indrivningsbrev. Vad pinsamt! Sen när jag öppnade konstaterade jag att jag fått det helt i onödan. För räkningen har blivit betald för rätt länge sedan redan. Påminnelserna för fakturan var nog helt befogade, men indrivningsbrevet var alltså helt i onödan. Men det känns ändå rätt pinsamt. Att jag fått ett indrivningsbrev. 

4 kommentarer:

  1. di gar no ti spik tibak eli spik tid en ny knapp om knappen e sönder..men man måst tå ha två tokide metallbetar som e mena för e... :) margit har garanterat.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä he gar nog int, di lossna liksom som en enda heil beta. Så he ir håli i tygi o både fram o bak stycki e bort...
      Men jag fick höra att trasiga kläder får man byta utan kvitto så ska gå och göra det inne i veckan :) Vill du kom med till kokkola? :P

      Radera
  2. oj håxa föst att du hadd fråga ede nuföst..:b sku no säkert kuna koma me dej nagang men ja antar du ha ve rej. men vi kan gärna ta e nade gang! :))

    SvaraRadera
  3. Jag har för mig att du har rätt att reklamera en söndrig produkt även utan kvitto. Om du dessutom kan säga vilken dag och ungefär vilken tid du köpt produkten så kan de se i sin kassa och få fram kvittot där. Har du använt någon typ av stamkundskort är det ju piece of cake. Jag är nästan helt säker på att du får en ny produkt om du klagar. Lycka till!

    SvaraRadera