onsdag 17 april 2013

Buzzar om Hälsans Kök

Ett av mina nyårslöften var att jag skulle försöka äta mer vegetariskt. Sådär en gång i veckan har jag haft som mål. Och hittills har det gått helt okej. Ibland har jag tänkt på det och ibland har jag inte gjort det. Men oftast så har det handlat om "normal" mat som jag ätit redan från barnsben. Sådana rätter som gröt och pannkaka gör det ju lätt att äta vegetariskt ibland. Men visst känns det lite som att jag lurar mig själv. Självklart finns det andra vegetariska rätter jag skulle kunna äta!

Nu får jag slå två flugor i en smäll. Jag har nämligen fått en ny kampanj inom buzzador, denna gång från Hälsans Kök. 
Hälsans Köks produkter är alla vegetariska och huvudsakligen ovo-vegetariska. Ovo-vegetariskt betyder att produkterna får innehålla ägg. Falafeln är tillverkad på kikärter medan de övriga produkterna är tillverkade av soja och veteprotein. Produkterna finns i frysdisken och trots att de liknar kött och påstås påminna om kött i smak och konsistens (jag har ju faktiskt inte provad dem än) så är de alltså helt köttfria. 
Burgarnas förpackning och Hamburgerbrödet redo för stekpannan.
Produkterna innehåller inga konserveringsmedel, men är inte fri på E-ämnen. De produkter jag kommer få testa på är Hälsans Köks:
  • Burgare
  • Bullar
  • Färs
  • Falafel
Tobbi och jag startade kampanjen med Burgarna. Paketet består av fyra biffar och vi tillredde dem precis som vi skulle ha gjort med en vanlig kött-hamburgare. Brödet och biffarna stektes i stekpanna och vi tillsatte sedan efter eget eget tycke och smak kryddor, såser, ost osv. 

Vi kunde båda konstatera att burgaren verkligen liknande en köttburgare. Men kanske mer som de mjöligare biffarna än helkötts biffarna. Det bästa betyget jag kan ge Burgaren när det kommer till smak och form är nog Tobbis kommenar: Skulle jag inte veta att den är vegetarisk så skulle jag nog inte ha kommit på det heller. Det här är alltså något vi med lätthet kan tänka oss att äta igen och vi kommer inte ha några problem att äta upp de två biffar som fortfarande finns i frysen.
På paketet står det "Överrasande gott!". Konstaterade att så oxå var fallet.

Vill ni veta mer om Hälsans Köks sortiment gå in på: www.halsanskok.se

Poängen med buzzador
är att man ska dela produktionformation med sina vänner, och om vännerna gillar det och fortsätter köpa produkten, så ska det på så sätt öka försäljningen. Med produktionformationen får jag dessutom några prover, så man faktiskt ska få testa produkten och säga vad man tycker om den. 

För mer information om Buzzador kan ni gå in här. Och ifall ni också vill börja buzza så klicka på länken så blir jag (Shantina) den som rekryterat er. Det kostar inget att bli medlem och det är inget tvång att delta i en kampanj om man inte är intresserad! Att Buzza har för mig betytt att jag fått prova på både livsmedel och hårprodukter. Och att prova på nytt är ju alltid kul!

8 kommentarer:

  1. Hälsans Kök är räddaren i nöden då man ska på grillfest på sommaren :) Deras sesamnuggets är fantastiska... Hoppas att du skriver om de andra produkterna också! Bullarna tycker jag inte är så mycket att hurra för, färsen minns jag ärligt talat inte vad jag använt den till, och falafflarna har jag nog inte ens prövat :)

    SvaraRadera
  2. nämen, ade kampanjen fick ja å .. men ja ha int fått na svar ännu om ja slapp med eller int.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Int? Jag tror jag fick förra veckan ett "grattis du är med i kampanjen" på mejlen. Men även om man int kom med så sku man no bord få ett "inte denna gång" mejl. Knasit :/

      Radera
    2. ne ha int fått na ännu...ja fick ju no förra gango om demde träningstillskotten så fick ja ju att int ja slapp med...

      Radera
  3. Vilken tur att du fick den kampanjen då du är intresserad! Själv tänkt jag bara "usch" då jag såg att de sku likna kött fast det int är det. Vad e de för näringsinnehåll i biffarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min första tanke var också "nej.." men så tänkt jag att ska jag nu en gång ta och testa det så ska det ju vara nu då jag får det gratis :)

      Burgarens näringsvärde
      Per 100g: 706kJ/168kcal, protein: 18g, kolhy.:9,5g varav sockerarter 0,6g, fett:6g varav mättade fettsyror: 0,7g, kostfibrer: 2g, natrium 0,7g, motsvarar koksalt 1,8g.

      Radera
  4. Jag skulle vilja prova alla deras produkter men det är ju så dyrt :<

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just därför accepterade jag kampanjen. Då får jag prova dem gratis :) Så finns det något jag inte gillar så har jag inte slösat pengar på det. Och hittar jag sedan något som jag gillar så kanske jag tycker det är värt att köpa i framtiden. Win win :)

      Radera