söndag 5 december 2010

Eloriansk helg

Helgen har varit minst sagt fullspäckad. Åkte från Bennäs på fredagen till Vasa. Vi umgicks lite på kvällen innan vi gick och lade oss. I sanningens namn blev det ganska sent innan vi somnade eftersom grannen under spelade dunka dunka musik så att golvet vibrerade. Men tillslut fick vi nu sömn.

Lördagen var helt tillägnad Elorias Julfest. Vi lajvade 64, ett schacklajv var jag spelade vit springare, och vår sida vann ^^. Sedan var det att byta om till julfestkläder med tomteluva för att äta julmat. Gröt, julskinka, limpa. Mums! Jans mamma lagar fortfarande den godaste skinkan jag någonsin ätit. Men innan vi började äta sjöng några av oss två sånger som de kryddat med Eloriansk tappning. Kan ärligt säga att jag fällde både en och två tårar.
Efter middagen var det årsmöte. Kändes sist och slutligen bra att slippa från styrelsen, vill jag senare in i den igen om några år så då har jag ju möjlighet att kandidera igen.
Men efter att ha suttit på årsmötet så fick vi äntligen glögg och börja med det verkliga programmet. Det bjöds på sång, musik och även lite mindre seriösa nummer och jag kan lova att alla trivdes. Våra nummer och sketcher gick helt bra så summa summarum var det en lyckad dag.

Efter allt detta ståhej hade vi dessutom en efterfest hemma hos Calle. Själv var jag redan så pass trött att jag skulle ha kunnat åka hem och sova redan då, men alla var så glada och ville ha med mig så jag följde nu med iaf. Vi hade det riktigt trevligt och höll på ganska långt in på natten, men nog var jag tacksam att få lägga mig till sängs då vi kom till lägenheten.

Nästa morgon, idag då. Var det bara att packa ihop, äta och säga hejdå till alla. Släppa av Nettie i Munsala och köra via Jeppis efter en B&J. Under denna hemfärd började jag dock blöda näsblod, och ganska friskt. Så hade jag inte redan tidigare bestämt att imorgon skulle bli en ledig dag så skulle jag inte längre ha haft något val. Inatt blir det att sova utan väckarklocka och imorgon blir det att ta det lugnt så att man sedan orkar med allt som ska göras innan julen är här.

Det har varit en helt sjukt rolig helg med mycket skratt och många kramar, men nu är jag nog glad att jag får ligga i soffan under en filt medan Tobbi spelar PS3 och bara slappna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar