torsdag 16 december 2010

Något med snuva

Försökte komma på en klyftig rubrik till mitt inlägg. Och det enda jag kan tänka på är alla dessa barnboksfigurer då de har snuva. De röda kinderna och näsan, med en liten droppe hängande från nästippen. Ofta med en filt omkring sig. Precis så känner jag mej idag. Förkylningen har slagit till ordentligt nu och jag känner mej minst sagt avtrubbad med smak, lukt och hörsel på halva kapaciteten. Men det känns iaf inte ännu sådär "Åh nej, sjuk då jag är ledig". Främst kanske för att jag har så mycket jag ska ha gjort, men som jag kan göra hemma att det inte hindrar mig.
Tobbi gör gröt för tillfället. Så om några minuter får jag middag. Lyxigt :) Efter gröten ska vi beställa lite julklappar på nätet, och börja packa in de vi redan har.

Det är inte många dagar till jul nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar