onsdag 31 augusti 2011

Vad jag egentligen håller på med

Så, vad ska man då skriva om när man inte längre har Visby att prata om?


Vad som händer efter Visby såklart! Ni ska ju inte tro att vi inte är upptagna människor. Ja, och så är det kanske dags för en bekännelse också.

Det hela började egentligen på riktigt när vi steg in genom dörren när vi kommit hem från Visby, natten till måndag. Ett tjockt kuver från Pedersöre låg på golvet. Vi hade fått bygglov. Efter det gick allt väldigt snabbt.

Skogen hade redan huggits ner medans vi varit i Visby, men marken rensades, mättes och utpålades första veckan. Efter det har dräneringsrör satts ner, grus fyllts på, lite mer rör dragits och har vi tur så blir det att gjuta sulan till grunden på fredag.

Ska jag vara ärlig så har jag inte gjort så mycket på bygget än, det har varit lite av ett enmans jobb (man kan ju inte precis jobba två personer då det bara finns en grävmaskin, eller så har Tobbi helt enkelt varit på bygget medans jag har varit i jobb). Men jag har försökt göra mer pappersarbete istället, vilket nu påminner mej om att jag måste printa ut lite extra ritningar på jobbet. De behövs på bygget, så får de sen bli hur skitiga och trasiga de vill. När vi inte kan tyda dem mer så får jag printa ut nya. En fördel med att arbeta på samma ställe var huset kommer ifrån.


Huset ja, troligtvis kommer det att komma upp en del bilder här. Men ni får allt hälsa på för att få se ritningarna eller slutresultaten i sin helhet. Huset kommer som väggelement från Teri-Hus, vilket betyder att hela utsidan kommer att lyftas på plats med kran. Sen är det "bara" insidan kvar då.

De som vill se bygget innan huset kommer får dock ha lite bråttom. Om två månader så borde allt vara på plats. Väggar, tak, dörrar och fönster. Done.







Men visst känns det lite overkligt. Vi bygger hus! Awsome!



3 kommentarer:

  1. Skrik! Och säger ingenting!OMG! Ni bygger hus Tina! :D

    SvaraRadera
  2. Men Jenni, vi träffas helt enkelt för sällan. Sist jag träffade dig var på ditt bröllop och då såg jag det inte passande att prata om en så pass stor sak på din dag ;)

    SvaraRadera
  3. De e lite de ja försöker uttrycka. ;) Jag saknar dig! När ska vi ta spelkväll/animeflipp/glassfrossa? Snart?

    SvaraRadera