onsdag 23 november 2011

Eat Pray Love

För att kompensera för ett väldigt tråkigt, ekonomiskt och matematiskt inlägg så måste jag ju kompensera med att gå in på skönlitteraturen istället, som absolut inte har någon som helst praktisk betydelse i livet men som förgyller höstkvällarna.

Boken jag håller på och läser (fortfarande) är Elisabeth Gilberts "eat pray love". Boken handlar om en 30-årig kvinna som skiljer sig från sin man för att hon helt enkelt kvävs i deras förhållande och efter en svår skillsmässa konstaterar att hon tänker resa utomlands ett år för att helt enkelt hitta sig själv.

Destiantionerna är Italien, Indien och Indonesien och hon fokuserar just på mat, bön och kärlek.

Det pinsamma med att jag läser den här boken är att jag köpte den för... 9 månader sedan? Och jag började faktiskt läsa den direkt, men jag håller ännu på att ta mig genom den! Den enda egentligen ursäkt jag har är att den är på engelska och jag läser inte ens snabbt när det kommer till svenska, så det tar ett tag för mig att komma fram några sidor. Men största orsaken är nog att jag har läst andra böcker emellan och helt enkelt haft läspauser då jag inte läst något på längre perioder.

Och det är inte det att jag inte älskar boken, för det gör jag verkligen. Annars hade jag nog slängt bort den vid det här laget, jag tvingar mej aldrig genom böcker jag inte gillar att läsa. Jag älskar sättet hon skriver på och historien i sig och jag rekommenderar den varmt till folk. Varför jag är så fäst vid den egentligen förstår jag inte, det händer ju egentligen ingenting. Och ser man på mina "vanliga" bokval så är det oftast fantasy/deckare/thrillers, saker som det händer massor i. Men jag älskar verkligen den här boken och målet är att komma genom den innan jul. Och att sedan då äntligen ta och se filmen såklart.



Så där har jag ett ypperligt julklappstips till er. Jag behöver en ny bok att plöja genom efter jul!

1 kommentar:

  1. Jag såg Eat, pray, love på bio förra hösten i Florens och minns att jag tänkte att det nog är en såndär historia som gör sig bäst i bokform.

    SvaraRadera