tisdag 22 november 2011

Livet i en baklucka

Helgen har (igen) varit väldigt fullspäckad.

På fredagen efter jobb blev det besök hos optikern och vi konstaterade att starkare glas behövs i mina glasögon. Dock hittade jag inga passande glasögon och kommer att vänta tills de får något nytt i sortimentet. Beställde linser så länge, men inser nu att de troligtvis (igen!) glömt att kontrollera min linsstyrka. Och köper de enligt det recept som är nästan två år gammalt så kommer de ju vara för svaga. Skulle vara just typiskt. Jag förstår inte varför man ska beställa tid hos dem till BÅDE glasögon och lins check-up om de alltid glömmer bort det senare! Jag har inte tid att springa till Jeppis hela tiden just nu.
Sen efter optikern blev det i alla fall biobesök med Tobbi och Nettie. Twilight! Och vissa vänner här får säga vad de vill, för jag tycker i alla fall att både böckerna och filmerna är underbara! Om kritikerna inte kan njuta av upplevelsen och vidga vyerna för att det handlar om ett nytt koncept när det gäller en fiktiv varelse så är det deras problem. Jag kan i alla fall rekommendera Breaking Dawn part1 varmt åt folk. Vill dock varna för att det finns en väldigt blodigt och stressig scen som kan vara jobbig att se, men filmen är välgjord och gör en nog inte besviken om man läst böckerna.

Lördagen blev sedan ett enda springande. Började dagen med ENJO demo hos Maddi i Nykarleby. Riktigt trevligt och fick se ett fint hem. Åkte hem via för att få i mig lite mat och sen gick vi ner till Sportis där de hade julmarknad. Köpte hem lite hemmagjort godis och en svart träbock fick också följa med hem. Han är för tillfället den enda julprydnad som finns i vår lägenhet.
Sen var det egentligen bara att gå tillbaka hem, packa väskan och bege sig ensam till Vasa var jag skulle ha nästa demo hos Pia. Gick riktigt bra trots att vi hade lite få badbunkar. Borde verkligen köpa in några så jag skulle ha extra att ta med. Efter demon blev det lite allmän samvaro och vi gick i bastu, drack glögg och bara pratade strunt. En skön avslutning på dagen.

Söndagen började väldigt lugnt. Hade tänkt sova igen lite timmar men kl 8 var jag klarvaken. Så det blev en lugn morgon i soffan istället tillsammans med laptopen tills resten vaknade. När de sedan stigit upp blev det ett besök på styrelsemöte och sedan åkte jag och Nettie in till centrum och gick i lite affärer, var ju trots allt julöppning. Mitt på dagen böt jag shoppingsällskap, Nettie åkte hem och ersattes av Jenni. Och så fortsatte vi två gå på stan. Hade hur roligt som helst men efter att ha sagt hejdå var jag rätt slut då jag ju ändå traskat omkring i fem timmar. Men det var bara att bita ihop, förde en bok jag lånat åt Hanna och sedan var det att söka sig mot Bergö.

Jag kommer aldrig mera påstå att Bäckby är bakom takana...

Självfallet gjorde jag det klassiska misstaget och missade färjan med bara några minuter. Höll sedan min tredje demo för helgen, den blev dock rätt kort och kompakt eftersom jag visste att jag hade lång väg att köra hem ännu innan jag skulle få sova. Plockade upp Jan på vägen och det var nog tur det, annars hade vägen hem varit hiskeligt lång. Halv 12 var jag hemma och slängde mig med det samma i säng för att sedan stiga upp sju timmar senare på måndag morgon.


Så helgen var som sagt väldigt fullspäckad... och det verkar inte som att denna vecka kommer att bli lugnare. Alla vardagar är fulla av program, även om allt program som är inplanerat är inte måsten så jag hoppas att jag kommer ha tid av njuta av mina programpunkter också.
Men just nu försöker jag bita ihop och kämpa det sista, för bara jag överlever till helgen så ska allt börja lugna ner sig och helgen därpå är planerad att bli lugn och skön. Oj så jag längtar!

P.S. Om någon vill underlätta mitt fullspäckade schema så får man gärna komma och julstäda till mig vilken dag som helst. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar