onsdag 6 juli 2011

"Godisstrejkar"

Nu är det slut på allt gottande! Det är sommar, tiden för bären och frukterna. Nu ska här slutas äta godis och chips inne i veckorna (och förhoppningsvis fortsätta med det sedan in på hösten och vintern). Det här är alltså ingen riktig godisstrejk. Jag tänker fortfarande äta godis och chips, men bara på helgen.
Det här gör jag alltså för att det helt enkelt har blivit en vanesak att äta något gott på kvällen då man ser på tv... och på jobbet.. och de där gångerna man bara är sååå sugen. Och redan nu kan jag ju se att vågen visar en allt högre siffra. Jag känner mej inte tillräckligt tung för att banta på riktigt men lite diet-vett måste man ju ha. Så nu ska allt bort inne i veckan!
Jag har inte ätit något som klassas som godis/chips sedan fredagen. Och den tredje dagen är ju alltid värst som de säger. Och fy vilket godis-sug jag hade! Stoppade i mej smörgåsar, frukter och t.o.m. några digestivekex innan suget försvann (ja jag vet, knappast mycket bättre det heller. Men just nu är hjärnan så inställd på godis att allt annat får duga). Så, redan igår gick det bättre och jag klarade mig med att bara äta jodgubbar... i massor :P
Jag har dock några kryphål i min anti-godis-mitt-i-veckan-kampanj. 1. Det är sommar! Vilket betyder att jag inte tänker lämna bort glassen! Jag ska dock inhandla saftisar så kanske det inte blir så mycket gräddglass. 2. Om någon bjuder så tar jag emot. Enkelt. 3. Då det är helg så har jag förtjänat en påse godis :)

För de som förresten läst mitt tidigare inlägg så har vi nu konstaterat att magen troligtvis protesterade mot ett gräddpaket med ett gammalt bäst före datum. Så det var troligtvis inte värre än så. Men jag fick ju en ursäkt för att vila upp mig. Så det var ju skönt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar