måndag 25 juli 2011

Vad är det här med sjuksrivning på måndagar?!

Nu sitter jag här igen. Sjukskriven. På en måndag. Och det enda jag kan tänka på är "Varför just på måndagar?". För det här är inget jag gör med flit. Det lovar jag. Och varje gång jag är sjukskriven är det en ny åkomma.
Under det senaste året så har jag knappt varit sjuk alls. Tror jag har varit hemma för feber kanske två eller tre dagar totalt. Men annars har jag haft väldigt få frånvaros från skolan (i alla fall på grund av sjukdom).
Men nu då jag börjat arbeta DÅ ska banne mig förkylningarna komma! Tror jag har varit borta nu tre måndagar på tre månader. Enda gången jag varit sjukskriven och det inte varit måndag var pga ett läkarbesök.

Så, så. Men det är ju inget man kan något åt. Och innerst inne, efter en sådan här helg så skulle jag för det första ha varit väldigt förvånad om jag inte skulle få något fel. För det andra så önskade jag ju mig mer än något annat en ledig dag så att jag skulle få sova ordentligt och tvättat alla högar med smutstvätt som det har bildats. Så den här dagen kom faktiskt ganska som på beställning.

Jobb imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar